مرجع خبری بایرن مونیخ در ایران
The best one in IRI

یوپ هاینکس به طور رسمی خداحافظی‌اش را از دنیای فوتبال اعلام کرد.

 یوپ هاینکس موفق شد همراه بایرن‌ مونیخ در فصل 2012 – 2013 به سه‌گانه تاریخی دست پیدا کند. افتخاری که ظاهرا این مربی را قانع کرده و قصد ندارد دیگر در دنیای فوتبال به مربیگری بپردازد.

یوپ هاینکس در گفت و گو با اشپیگل اعلام کرد: قطعا هدایت هیچ تیم دیگری را برعهده نخواهم گرفت. من خداحافظی با شکوهی از باشگاه داشتم و دیگر به فوتبال بر نخواهم گشت.

یوپ هاینکس به عنوان بازیکن و مربی دوران با شکوهی را سپری کرد. او به همراه بازیکن در تیم مونشن گلادباخ چهار بار فاتح بوندسلیگا شد.

وی به همراه تیم ملی آلمان در جام جهانی 1974 به قهرمانی رسید.

او در تیم بایرن‌ مونیخ نیز توانست این تیم را پس از مدت‌ها در لیگ قهرمانان اروپا برساند و بایرن‌ مونیخ را به اولین تیم آلمانی تبدیل کند که به سه گانه دست پیدا می‌کند.

كد ماوس

25 / 3 / 1392برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : Kimia

دومین کوآدروپل تاریخ فوتبال (بدست آوردن سه گانه + سوپر کاپ کشوری ) پس از 46 سال حاصل تلاش های زیاد بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه بایرن مونیخ. باشگاه بایرن مونیخ با قهرمانی در سوپر جام آلمان برابر دورتمند و قهرمانی در بوندسلیگا و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بازهم در برابر دورتمند و قهرمانی جام حذفی آلمان در مقابل اشتوتگارت؛ دومین تیمی در تاریخ می باشد که در یک فصل از رقابت های فوتبال به چهار عنوان قهرمانی رسمی دست یافته.

 

کوآدروپل (به فارسی چهارگانه) اصطلاحی در فوتبال می باشد که به دلیل نادر بودن آن از یاد ها رفته و نسل به نسل منتقل نشده و فقط در برگ هایی از تاریخ باقی مانده.

برای اولین بار این عنوان را تیم سلتیک اسکاتلند در سال 1967 بدست آورد.

كد ماوس

24 / 3 / 1392برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : Kimia

سوالات زیادی راجع به اینکه چرا پیراهن بایرن مونیخ با بدست آوردن قهرمانی پنجم همچنان چهار ستاره دارد، در این مطلب می پردازیم به این موضوع که این ستاره ها از کجا و برای چه آمده و اینکه هیچ ربطی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد. استفاده از ستاره برای هر کشور در اروپا (برای باشگاه ها) منحصر به فرد می باشد که قانون آلمان در مورد ستاره دادن به یک باشگاه این گونه می باشد که :

 

تیمی که سومین قهرمانی لیگ اول کشوری (بوندسلیگا یک) را بدست می آورد، اولین ستاره ی طلایی را دریافت می کند؛ وردربرمن با چهار قهرمانی، هامبورگ و اشتوگارت با سه قهرمانی تیم هایی هستند که یک ستاره طلایی بر روی پراهنشان دارند.

تیمی که پنجمین قهرمانی لیگ اول کشوری را بدست می آورد، دومین ستاره ی طلایی را دریافت می کند؛ بورسیا موشن گلادباخ و بورسیا دورتمند هر کدام با پنج قهرمانی دو ستاره طلایی بر روی پراهنشان دارند.

تیمی که دهمین قهرمانی لیگ اول کشوری را بدست می آورد، سومین ستاره ی طلایی را دریافت می کند.

تیمی که بیستمین قهرمانی لیگ اول کشوری را بدست می آورد، چهارمین ستاره ی طلایی را دریافت می کند و باشگاه بایرن مونیخ با قهرمانی در بوندسلیگا ی سال 2008 ستاره چهارم خود را به ارمغان آورد.

 اما بحثی هم در مورد ستاره های نقره ای وجود دارد که با قانونی نظیر به همین بکار می رود اما با این تفاوت که این نوع ستاره با قهرمانی در لیگ های پایین تر از بوندسلیگا یک بدست می آید و برای مثال می توان به "Greuther Fürth" اشاره کرد که دارای سه ستاره ی نقره ای می باشد.

 

كد ماوس

تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق شد در فینال لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال بروسیا دورتموند را با نتیجه دو بر یک در ورزشگاه ومبلی انگلیس شکست دهد تا برای پنجمین بار قهرمان اروپا شود.

 

مصاف این 2 تیم آلمانی از ساعت 23:15 به وقت تهران در حضور هواداران پرشور زرد و قرمز‌پوش دورتموند و بایرن در ورزشگاه ومبلی لندن آغاز شد. در ابتدا این شاگردان یورگن کلوپ بودند که با بازی تک‌ضرب و سرعتی خویش کنترل امور را در دست گرفته صاحب 3 موقعیت خوب برای گلزنی شدند.

با این حال بازیکنان تحت امر یوپ هاینکس از دقیقه 25 به بازی برگشتند و آنها نیز صاحب 3 موقعیت گلزنی شدند که به گل منجر نشد. پس از این دورتموند و بایرن با استمرار فوتبال تهاجمی موقعیت‌های دیگری روی دروازه رقیب ایجاد کرده و تماشاگران را به وجد آوردند. با  این حال قفل دروازه‌ها در پایان نیمه اول بسته ماند.

 

در نیمه دوم بایرن که ابتدای نیمه اول تحت تاثیر حملات زردپوشان قرار گرفت، کنترل اوضاع را در دست گرفت و پس از چند حمله عاقبت در دقیقه 60 با ضربه ماندزوکیچ دروازه وایدن‌فلر، سنگربان و کاپیتان حریف را فرو ریخت. در دقیقه 67 خطای دانته روی مهاجم دورتموند موجب شد تا این تیم صاحب ضربه پنالتی شود و گوندوگان در خلاف حرکت نویر گل تساوی را به ثمر رساند. دقیقه 89 یک توپ بلند به محوطه جریمه دورتموند رسید و در یک رفت و برگشت روبن مثل برق و باد به توپ رسید و گل دوم و پیروزی بخش بایرن را به ثمر رساند.

مسابقه امشب جدالی آلمانی در ورزشگاه ومبلی انگلستان است. امسال صد و پنجاهمین سال تاسیس اتحادیه فوتبال بریتانیاست و به همین دلیل بازی فینال چمپیونز لیگ در ورزشگاه ومبلی برگزار شد. دورتموندی ها تاکنون فقط یکبار در سال 1997 قهرمان چمپیونز لیگ شده اند ولی بایرن مونیخ پیش از این چهار بار این جام را فتح کرده بود. این بازی آخرین بازی اروپایی یوپ هاینکس به عنوان مربی بایرن مونیخ بود اما یورگن کلوپ مربی ای جوان آینده دار در فوتبال آلمان است. این سومین حضور بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال گذشته بود. مونیخی ها در سال 2010 به اینترمیلان باختند و در سال 2012 به چلسی. ولی در بازی امشب به برتری رسیدند.

ترکیب تیم بوروسیا دورتموند آلمان :  

رومن وایدنفلر (C) - نوون سوبوتیچ - متس هوملس - لوکاس پیسژک - مارسل اشملزر - اسون بندر (نوری شاهین از دقیقه 92) - ایکای گوندوگان - مارکو رویس - کوین گروس کروتز - یاکوپ بلاژیکوفسکی (جولین شیبر از دقیقه 92) - روبرت لواندوفسکی سرمربی : یورگن کلوپ 

 

ترکیب تیم بایرن مونیخ آلمان :  

مانوئل نویر - فیلیپ لام (C) - دانته - جروم بواتنگ - داوید آلابا - خاوی مارتینز - باستین شواین اشتایگر - فرانک ریبری (لوئیس گوستاوو از دقیقه 91) - توماس مولر - آرین روبن - ماریو ماندزوکیچ (ماریو گومز از دقیقه 94) سرمربی : یوپ هاینکس

 

گل ها :  

ماریو ماندزوکیچ (دقیقه 60) و آرین روبن (دقیقه 89) برای بایرن مونیخ

ایکای گوندوگان (دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی) برای بوروسیا دورتموند

 

کارت ها :  

دانته (کارت زرد در دقیقه 29) و فرانک ریبری (کارت زرد در دقیقه 73) از بایرن مونیخ

کوین گروس کروتز (کارت زرد در دقیقه 73) از بوروسیا دورتموند

 

داور :  

نیکولا ریتزولی (ایتالیا)

 

کمک داوران :  

رناتو فاورانی (ایتالیا) - آندرا استفانی (ایتالیا)

 

مکان :  

انگلستان - استادیوم ومبلی شهر لندن (ظرفیت 75,000)

كد ماوس

حالا فیلی به نام نلی، جانشین هشت پای پیشگوی جام جهانی شده است.آرام

در زمان برگزاری جام جهانی 2010 ، یک هشت پای اسپانیایی به نام پل که در اوبرهاوزن آلمان نگهداری می شد ، به پیش بینی بازیهای جام جهانی می پرداخت و پیش بینی های او 100% درست از آب در می آمد و از جمله پیش بینی های اومی توان به قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2010 اشاره کرد.

کمی بعد از اتمام رقابت های آفریقای جنوبی ، پل درگذشت و حالا فیلی به نام نلی، جانشین او شده است و حالا در مورد قهرمان فینال لیگ قهرمانان اروپا نظر داده است.

نلی،  که برای پیش بینی، دو دروازه بزرگ، یکی با آرم دورتموند و دیگری با آرم بایرن را مقابلش می دید، توپ را وارد دروازه بوروسیا دورتموند نمود تا اعلام کند که زردپوشان در فینال ومبلی گل خورده و تیم باواریایی ها را به عنوان قهرمان این دوره لیگ قهرمانان اروپا معرفی نمود.

كد ماوس

1 / 3 / 1392برچسب:, :: 10:58 ::  نويسنده : Kimia

دروازه بان تیم فوتبال یوونتوس به همتایش در بایرن گفت که ممکن است فینال لیگ قهرمانان مثل فصل قبل به ضربات پنالتی کشیده شود و بنابراین او باید بیشتر در این مورد تمرین کند.

بایرن مونیخ و دورتموند شنبه شب در ورزشگاه ومبلی شهر لندن فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.

بایرن سال قبل نیز به فینال رسیده بود، اما در ورزشگاه آلیانز آرنا جام قهرمانی را با شکست در ضربات پنالتی مقابل چلسی از دست داد. به همین دلیل جیان لوئیجی بوفون دروازه بان کهنه کار یوونتوس به مانوئل نویر همتایش در بایرن توصیه کرد تا روی ضربات پنالتی بیشتر تمرین کند.

بوفون در این باره به sky sport گفت: هر دو تیم آلمانی هستند و به خوبی از یکدیگر شناخت دارند و کاملا به تاکتیک های تیم مقابل آشنا هستند. بنابراین ممکن ایست این فیلنا مثل سال قبل به وقت اضافه و ضربتان پنالتی کشیده شود. از همین رو به دوستم نویر توصیه می کنم برای گرفتن ضربات پنالتی حریف تمرین بیشتری داشته باشد. البته مطمئنم او این کار را می کند. نویر در مجموع پنالتی گیر خوبی است.

وی افزود: به نظرم جدال دورتموند و بایرن بازی نزدیکی خواهد شد. البته اگر بایرن همانطوری که برابر ما و همچنین بارسلونا بازی کرد، همان عملکرد را در فینال نیز داشته باشد، آن وقت دورتموند تقریباً دیگر شانسی برای پیروزی نخواهد داشت. هر دو تیم شایستگی حضور در فینال را داشتند، اما به خاطر نویر طرفدار بایرن هستم و امیدوارم او یک جام دیگر نیز کسب کند.

كد ماوس

درباره وبلاگ


We are more than a club, we are a family هدف از ساخت این وبلاگ ارائه اخبار موثق باشگاه بایرن مونیخ و البته تیم ملی آلمان به شما هواداران عزیز است. بی صبرانه منتظر نظرات سازنده ی شما عزیزان هستم.
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرجع خبری بایرن مونیخ در ایران و آدرس myfcbayern.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 24478
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1


كد ماوس